Russian RT says UK media regulator just tool of government | world news

LONDON (Reuters) – Russia’s state-funded broadcaster RT said on Friday that Britain’s media regulator had unfairly revoked its broadcasting license because of the conflict in Ukraine and accused it of being only a tool of the British government.

Britain’s media regulator said it had revoked the license of Russian-backed TV channel RT to broadcast in the UK with immediate effect after an investigation into the impartiality of its coverage of the Russian invasion of the ‘Ukraine.

“Ofcom has shown the British public and the international regulatory community that despite a well-constructed facade of independence, it is nothing more than a tool of government, pandering to its will to suppress the media,” Anna Belkina, RT’s deputy editor in chief, told Reuters.

“By ignoring RT’s completely clean record of four consecutive years and stating purely political reasons directly related to the situation in Ukraine and yet completely independent of RT’s operations, structure, management or editorial output, the ‘Ofcom falsely deemed RT not ‘fit and proper’.’ and in doing so deprived the UK public of access to information.”

Political cartoons about world leaders

(Reporting by Guy Faulconbridge)

Copyright 2022 Thomson Reuters.

About Walter Bartholomew

Check Also

Jack Draper’s clay-court victory capped an unlikely Britain hat-trick with Emma Raducanu and Dan Evans

Jack Draper’s big triumph on clay capped an unlikely British hat-trick at the Madrid Open …